23 Şubat 2014 Pazar

Sabah kahvesi



Her sabah kalktığımda mutlaka Türk Kahvemi içerim,gözlerimin açılması için yeterlidir.Bu üstte ki resim de dün hazırladığım çiçek tasarımım var.Biz kadınlar hem angarya işlerden kaçmak isteriz bir yandan da tüm angarya işleri seçeriz.
Evimde bu anlattığım şeye uygun bir köşem aklıma geldi.Tüm gittiğim ülkelerden topladığım koleksiyon yaptığım hediyeliklerim.Birçok  arkadaşım sen de çalışan kadının işi zor demiştir.İnsanlık anlamında bir eziyet elbette söz konusu değil ama ıvır zıvır konusunda haklılar.Kadınım olmadığı zamanlardan birini yaşarken o dolapların tozunu almak oldukça zor geliryor.Ne yapsam dolabı bir süreliğine vakumlasam mı?Keşke ah ahhh!!!!
Ev halkı şu an uyuyor.Kimse kalkmamışken dün ki yazdığım yazıyı inceledim.Artık bir blogum var.Hayatıma heyecan katacağım tertemiz sayfalarım var.
Bugün hava biraz serin halbuki hepimizi bahar moduna sokmuştu.Bizim çocuklar hatta işi abartıp kısa kollular ve şortlarla dışarı çıkıp bisiklete binip top oynamaya bile başladılar.Dersleri hiç hatırlatmayın!!!
Baharın gelmesiyle benim de bahçe işlerim tam anlamıyla başlıyor.Çiçekçi ev,ev çiçekçi gibi...
Bu arada bahçe ve evde temizlik işleri ile ilgilenirken eldiven kullanmayı hiç sevmem,çıt kırıldım bir bayan olmayı hiç beceremedim zaten.Aslında biraz öyle olmak lazım sanki!!
Evimden çuval çuval taşıdığım molozlar aklıma geliyor.Sürüye sürüye dışarı çıkarmıştım.Bir seferinde de bahçeye süs havuzu yapmayı kafaya koyup,yerini belirleyim 1 metreye yakın çukur kazıp yine çuval çuval toprak taşımam aklıma geldi.Hee bu kadar işi yapabildiğini gören eşine çıt kırıldım olamıyorsun.
O süs havuzunu araştırıp buldum,siparişimi verip eşimle yerleştirmiştik sonra işi beraber sonlandırdık ve biz yaptık oldu desem kırılır mı?
Bu havuzun içinde 3 tane koi balığım ve 2 kök nilüferim var.Balıklar yaz kış içinde yaşamaları ile ilgili bir problem yok.Evim de bu tarz yaşamlar oluşturmayı çok seviyorum.Bir ara pazardan ördek yavruları almıştık.Bahçede badi badi geziyorlardı.Fakat bir ara yavruluktan çıktığı bir döne, ördeğimin ağzında balıklardan birini yarısını mideye indirirken gördüğümde, çığlığı basıp yan komşumuz Ercüment abiden yardım istemeye koşmuştum.Sağolsun hemen yardıma koşup balığımı kurtarmıştı.Sonrasında ördekleri verdim.
Bitkiler ve hayvanlar ile uğraşmak insanı tüm negatifliklerden uzaklaştırıyor ve büyük bir terapi oluyor.Bu terapi için herkesin bahçesi olması gerekmiyor.Ben de bahçe katı bana ait olan bir apartmanın giriş katında oturuyorum.Apartman da oturduğum zamanlarda balkonumu ve evimin içini de çiçek bahçesine çevirmiştim.Rahmetli annem de çiçekleri çok severdi.Benim ilkokula gittiğim dönemde mecidiyeköy de Ali samiyen stadının karşısında yol üzerinde bir apartman dairesinde otururduk ve camında tek saksısında çiçek yetiştiren annemdi.Hayatının her döneminde çiçekler vardı.Sonrasında o da muradına erip bahçeli bir eve çıktı.O sevgiyi istemeden bana  da aşılamış olmalı ki ben de kendimi alamıyorum.Herkese mutlu olacağı ve huzur bulacağı işlerle uğraşmayı tavsiye ediyorum.Ne olur bu iyiliği kendinize yapın.
sevgiyle
Bahceaksesuarlarım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder